Utemöbler - Sommaren är här

Nu har många börjat plocka fram sina trädgårdsmöbler och en del har börjat inse att det är dags att förnya. Ingen har väl undgått att se vad den senaste trenden inom trädgårdsmöbler/utemöbler är. Rotting är ordet. Moderna grupper i rotting finns överallt nu. Det ger en stark lounge-känsla och ser ofta mycket stiligt ut. Jag hade gärna skaffat mig utemöbler i rotting om det inte vore för den halv-trånga balkongen. Det är ingen idé att trycka in utemöbler på minimal plats bara för att möblerna är snygga. De flesta rottingmöblerna är ofta stora och passar för det mesta på altaner och stora balkonger (som dock är sällsynta). Till dessa fina stora grupper passar även stora parasoll. Ni vet de där parasollen med inte har pinnen i mitten. Bifogar en bild längre ner. Dessa går att hitta på t.ex. jysk för en billig peng (ca 2000kr), mio (ca 3000kr) och uppåt.
Jag köpte själv nya utemöbler i helgen. Det blev vitt. Ett bord på 80 x 80 cm med två karmstolar. Vi bor nu i en ny stad och har inte överdrivet mkt vänner som kommer hänga på vår balkong. Så varför skaffa större än nödvändigt?.
Hur som helst har jag funnit lite inspirationsbilder till er.
utemöbler från Classic garden.
Rottinggrupp från Zesty (finns i många olika kombinationer)
Sådan här dagbäddar ser man på många lyxigare hotell utomlands
Från OlsonAb.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0